Sunday, September 17, 2017

Contoh Soal UAS Bahasa Sunda Kelas 9

YAYASAN AL ISTHAKHARIYYAH
MADRASAH TSANAWIYAH
MTs AL ISTHAKHARIYYAH
Alamat :  Jl. Raya Ciamis-Banjar Km. 6 No. 195 Telp. (0265) 2751286 Pamalayan Cijeungjing Ciamis 46271
 

ULANGAN UMUM AKHIR SEMESTER GANJIL TAHUN PELAJARAN 2014-2015

Mata Pelajaran       : Bahasa Sunda
Kelas                       : IX (Salapan)
Hari/Tanggal                           :  Sabtu, 13 Desember 2014
Waktu                                      :  90 menit
Petunjuk :
1. Bacalah Basmallah sebelum mengerjakan dan Alhamdulillah sesudah selesai mengerjakan soal.
2. Tulislah jawaban pada tempat yang telah disediakan.




I.     Pilih salah sahiji jawaban a, b, c, atawa d nu pangmerenahna!

Carpon
“Hayu ah, urang ka mesjid!” Yusuf ngajak ka Opang anu keur diuk dina téras imahna.
       “Ké heula, sakeudeung deui. Ieu mani eungap kieu, euy, “ témbal Opang bari nyekelan beuteung.
       “Taktagé tong sagala dihékak ari tas buka téh,” omong Yusuf, bari gék deuih manéhna gé diuk gigireun sobatna. “Ngadahar naon waé atuh éta beuteung mani tepi ka nyemplu kitu?”.  
1.    Dumasar kana cutatan carpon di luhur ngagunakeun sudut pandang ....
a.    jalma katilu         c. jalma kahiji jeung katilu
b.    jalma kadua         d. jalma kahiji
2.    Téma tina cutatan carpon di luhur nyaéta ...
a.    Kumaha goréngna jalma nu pupujieun.
b.    Ni’matna buka puasa.
c.    Goréngna kokomoan dina barangdahar, hususna dina bulan puasa.
d.    Bulan ramadhan.
3.    Ciri-ciri sudut pandang jalma kahiji nyaéta ...
a.       Tokohna dibasakeun manéhna
b.      Pangarang ngan sawates nyaritakeun
c.       Pangarang téh sarua jeung dalang
d.      Tokoh utamana ngabasakeun abdi atawa kuring, hartina pangarang téh asup kana carita atawa milu ngalalakon.
4.    Nu kaasup kana unsur intrinsik carpon, iwal ...
a.    Téma           b. Pendidikan      
c.   Latar           d. Alur
5.    Baheula mah ti Bandung ka Jakarta téh sok ... baé.
      a.balayar                 b. lumpat                   
c. ngingkig             d. badarat
6.    Barudak mah mani patingkocéak basa tumpak ombak banyu téh. Asal kecap tina kecap patingkocéak nyaéta ....
a.       tingkocéak                          c. patingkocéak
b.      kocéak                                d. kocé
7.    Carpon téh nyaéta carita anu disusun dina wangun ...
a.       puisi                           c. déskripsi             
b.      prosa naratif fiktif     d. sastra
8.    Watek atawa karakter tokoh kagambar dina ....
a.       pameunteuna                           
b.      rarayna
c.       gerakan awak
d.      kalakuan atawa omonganana
9.    “Sakeudeung deui kapal cai rék balayar”. Kecap balayar téh asal kecapna layar anu ditambahan ku rarangkén hareup –ba, anu ngandung harti ...
a.       ngalakukeun    c. kalakuan                  
b.      maju                 d. indit
10.    Biantara dina basa Sunda ilaharna ngagunakeun basa ....
a.         kasar                  b. hormat                   
      c. baku                 d. loma
11.              Sangkan biantara anu ditepikeunana ku urang keuna kana sasaran, kacida hadéna lamun dijieun heula ...
a.    konsépna            c. rangkayna             
b.     caritana              d. témana
12.    Biantara ku cara tampa maca naskah disebutna ...
a.       impromptu         b. ékstémporan         
b.      ngapalkeun        d. ditalar
13.    Di handap ieu rupa-rupa biantara dumasar cara nepikeunana, iwal ...
a.       biantara impromptu                            
b.      biantara ku cara ditalar      
c.       biantara ku cara ngapalkeun               
d.      biantara ékstémporan
14.    “Ulah didinya moé samak téh, bisi katincakan ku barudak!”. Kecap katincakan kaasup kecap pagawéan (verba) anu hartina ...
a.       Kakeunaan         c. teu dihaja
b.      Dihaja                d. dileyekan
15.    Sanduk-sanduk biasana aya dina biantara bagian ...
a.       bubuka               c. panutup
b.      eusi                    d. bubuka jeung panutup
16.    Hadirin anu sami-sami rawuh, utamina Bapa Kapala Sakola miwah Ibu sareng Bapa Guru sadaya anu ku sim kuring dipihormat, ....
Kalimah di luhur mangrupa ... dina biantara.
a.       bubuka                c. panutup
b.      eusi                     d. sanduk-sanduk
17.    Rarangkén barung ka-an anu kaasup kana kecap kaayaan, nyaéta ....
a.       kaampihan             c. kahadéan                   
b.      kasieunan              d. kadagoran
18.    Sanduk-sanduk téh sarua hartina jeung ...
a.       ménta hampura          c. sasadu
b.      ménta widi                d. panutupna
19.    Salah sahiji ciri penting dina artikel téh nyaéta ...
a.       patali jeung perasaan anu nulisna
b.      kudu dimuat dina koran
c.       eusina kudu nolak kana kanyataan
d.      ayana talaah ti anu nulisna
20.    Sangkan gampang kahartina ku anu maca, basa dina artikel téh kudu ....
a.       merhatikeun sopan-santun
b.      ditulis dina kalimah parondok
c.       komunikatif
d.      disusun sacara ilmiah
21.    Bédana artikel jeung éditorial diantarana ....
a.       artikel maké basa ilmiah, ari éditorial maké basa gaya wartawan
b.      artikel ditulisna kudu leuwih panjang batan éditorial
c.       artikel ditulis ku luareun rédaksi, ari éditorial ditulisna ku rédaksi
d.      artikel ngandung informasi, ari éditorial mah henteu
22.    Kalimah di handap anu kaasup kana kalimah teu langsung nyaeta ...
a.    “Sareng saha badé angkat ka Jakarta téh?” Bibi naros
b.    “Uha, Uha, ka dieu!” ceuk indungna ti pawon
c.    “Engké malem Ahad, Kang,” témbal Jajat.
d.    Bu Ani nerangkeun yén maca téh penting pisan keur nambahan pangaweruh
23.    Surat resmi nyaéta surat anu dijieuna ku lembaga, instansi, atawa organisasi nu ditujukeun pikeun...
a.       ka pribadi  
b.      boh ka papada lembaga deui boh ka pribadi
c.       ka babaturan                  
d.      d. ka masarakat
24.    Bagian surat nu nerangkeun idéntitas organisasi nu nyieun éta surat disebut ....
a.       kop/puhu surat               c. eusi surat
b.      hal surat                         d. Lampiran
a.       Gunana kolom hal dina surat resmi téh nyaéta ... nuduhkeun lampiran surat
b.      nerangkeun tujuan pangna éta surat dijieun
c.       nuduhkeun ka saha ditujukeunana
d.      nerangkeun idéntitas nu nyieun éta surat
25.    Basa nu digunakeun dina surat resmi nyaéta ...
a.       ngagunakeun basa baku
b.      kudu ringkes, tapi jelas maksudna
c.       basa nu digunakeunana teu baku
d.      saluyu jeung EYD
26.    Dupi Bapa téh ti mana kawit?.  Kecap Bapa dina éta kalimah ngalaman parobahan harti ....
a.       ngalegaan/ngajembaran
b.      ngaheureutan
c.       ngaluhuran
d.      ngahandapan
27.    Kecap di handap nu ngalaman parobahan harti anu ngaluhuran nyaéta ....
a.       Sarjana
b.      Sadérék
c.       Oknum
d.      Wanita
28.    Nu biasa nanda tangan surat resmi téh nyaéta
a.       pamaréntah    c. pupuhu jeung girang serat
b.      diréktur          d. bendahara
29.    Surat resmi dianggap sah lamun ....
a.       geus ditanda tangan      c. geus maké logo
b.      geus maké setémpel      d. maké amplop
30.    Ditilik tina eusina, biantara téh diwincik jadi tilu bagian nyaéta ....
a.       bubuka, eusi, jeung panutup
b.      téma, judul, jeung konsép
c.       judul, eusi, jeung konsép
d.      bubuka, judul , jeung panutup
31.              Loba di antara para siswa di urang anu sakolana bangkar gara-gara maén PS. Kecap nu digaris miring téh sarua hartina jeung ....
a.    gagal, teu kaarah hasilna        c. béak
b.    suksés                                   d. teu bener
32.    Pasaratan nu kudu dicumponan nalika urang nepikeun biantara téh nyaéta, iwal...
a.       Eusina kudu saluyu jeung matéri
b.      Biantara ditepikeun kalawan jelas, susunan matérina ngaluyur
c.       Ngagunakeun basa ragam loma
d.      Sikep dina biantara kudu tenang jeung wajar
33.    Bédana antara hutbah jeung biantara nyaéta ...
a.       Dina cara nyaritakeunana
b.      Ari hutbah mah husus nepikeun naséhat anu sumberna tina ajaran agama, sedengkeun biantara mah sipatna umum.
c.       Dina saha/jalma anu nepikeunana
d.      Ari biantara mah sipatna husus, hutbah mah sipatna umum
34.     Bagian hutbah anu biasana nerangkeun téma hutbah, diwincik kalawan nyusun nyaéta  ...
a.       Bagian eusi
b.      Bagian bubuka
c.       Bagian panutup
d.      Bagian pangjajap
35.    Abdi mah sanés badé mapatahan ngojay ka meri, nanging nyaah ka nu jadi lanceuk. Kecap Mapatahan ngojay ka meri téh mangrupa ...
a.       babasan              b. ungkara                 
c. majas                 d. paribasa
36.    Di handap anu mangrupa harti tina paribasa “monyét ngagugulung kalapa” nyaéta ...
a.       migawé hiji pagawéan anu taya hasilna, ukur kacapé-capé wungkul
b.      hasil maksud ku cara anu hadé, teu matak ngabarubahkeun batur
c.       jalma anu ngagugulung hiji hal, tapi ukur nyaho luarna  wungkul
d.      jalma pinter mah tara ngarasa ridu ku sabab loba kanyahona
37.    Samémeh carpon ditulis, pangarang sok nangtukeun heula ....
a.  rangkayna        b. pieusieunana           
 c. palakuna           d. jejer (téma)
38.    Kang Deni nanya ka Jajat, iraha rék aya pintonan kasenian téh. Éta kalimah téh mangrupa ...
a.       kalimah langsung  c. kalimah teu langsung
b.      kalimah salancar   d. kalimah pananya
39.    Ngaréngsékeun pasualan téh kudu dipikiran sing asak sangkan..., paribasa nu merenah pikeun ngalengkepan éta kalimah nyaéta ....
a.       Caina hérang laukna beunang
b.      Cikaracak ninggang batu, laun-laun jadi legok
c.       Ari diarah supana, kudu dijaga catangna
d.      Cul dogdog tinggal igel

II.      Essay
Jawab atawa pigawé pananya atawa panitah  di handap!
1.    Jéntrékeun naon nu dimaksud biantara!
2.    Pék tulis jeung jéntrékeun babagian tina hutbah!
3.    Tulis unsur-unsur nu aya dina carpon!
4.    Jéntrékeun kalawan tétéla bédana antara hutbah jeung biantara!

5.    Jieun 3 (tilu) kalimah pangantét !

No comments:

Post a Comment