MADRASAH TSANAWIYAH
MTs AL ISTHAKHARIYYAH
Alamat
: Jl. Raya Ciamis-Banjar Km. 6 No. 195
Telp. (0265) 2751286 Pamalayan Cijeungjing Ciamis 46271
ULANGAN UMUM AKHIR SEMESTER GANJIL TAHUN
PELAJARAN 2014-2015
Mata Pelajaran
: Bahasa Sunda
Kelas :
IX (Salapan)
|
Hari/Tanggal : Sabtu, 13 Desember 2014
Waktu : 90 menit
|
Petunjuk
:
1.
Bacalah Basmallah sebelum mengerjakan dan Alhamdulillah sesudah selesai
mengerjakan soal.
2.
Tulislah jawaban pada tempat yang telah disediakan.
I.
Pilih
salah sahiji jawaban a, b, c, atawa d nu pangmerenahna!
Carpon
“Hayu
ah, urang ka mesjid!” Yusuf ngajak ka Opang anu keur diuk dina téras imahna.
“Ké
heula, sakeudeung deui. Ieu mani eungap kieu, euy, “ témbal Opang bari nyekelan
beuteung.
“Taktagé
tong sagala dihékak ari tas buka téh,” omong Yusuf, bari gék deuih manéhna gé
diuk gigireun sobatna. “Ngadahar naon waé atuh éta beuteung mani tepi ka
nyemplu kitu?”.
1. Dumasar
kana cutatan carpon di luhur ngagunakeun sudut pandang ....
a. jalma
katilu c.
jalma kahiji jeung katilu
b. jalma
kadua d. jalma kahiji
2. Téma
tina cutatan carpon di luhur nyaéta ...
a. Kumaha
goréngna jalma nu pupujieun.
b. Ni’matna
buka puasa.
c. Goréngna
kokomoan dina barangdahar, hususna dina bulan puasa.
d. Bulan
ramadhan.
3. Ciri-ciri
sudut pandang jalma kahiji nyaéta ...
a. Tokohna
dibasakeun manéhna
b. Pangarang
ngan sawates nyaritakeun
c. Pangarang
téh sarua jeung dalang
d. Tokoh
utamana ngabasakeun abdi atawa kuring, hartina pangarang téh asup kana carita
atawa milu ngalalakon.
4. Nu
kaasup kana unsur intrinsik carpon, iwal ...
a. Téma b. Pendidikan
c. Latar d. Alur
5. Baheula
mah ti Bandung ka Jakarta téh sok ... baé.
a.balayar b.
lumpat
c.
ngingkig d. badarat
6. Barudak
mah mani patingkocéak basa tumpak ombak banyu téh. Asal kecap tina kecap patingkocéak nyaéta ....
a. tingkocéak c. patingkocéak
b. kocéak d. kocé
7. Carpon
téh nyaéta carita anu disusun dina wangun ...
a. puisi c. déskripsi
b. prosa
naratif fiktif d. sastra
8. Watek
atawa karakter tokoh kagambar dina ....
a. pameunteuna
b. rarayna
c. gerakan
awak
d. kalakuan
atawa omonganana
9. “Sakeudeung
deui kapal cai rék balayar”. Kecap balayar
téh asal kecapna layar anu ditambahan ku rarangkén hareup –ba, anu ngandung
harti ...
a. ngalakukeun
c. kalakuan
b. maju d. indit
10. Biantara
dina basa Sunda ilaharna ngagunakeun basa ....
a.
kasar b. hormat
c. baku d. loma
11.
Sangkan biantara anu
ditepikeunana ku urang keuna kana sasaran, kacida hadéna lamun dijieun heula
...
a. konsépna c. rangkayna
b.
caritana d. témana
12. Biantara
ku cara tampa maca naskah disebutna ...
a. impromptu b. ékstémporan
b. ngapalkeun d. ditalar
13. Di
handap ieu rupa-rupa biantara dumasar cara nepikeunana, iwal ...
a. biantara
impromptu
b. biantara
ku cara ditalar
c. biantara
ku cara ngapalkeun
d. biantara
ékstémporan
14. “Ulah
didinya moé samak téh, bisi katincakan ku barudak!”. Kecap katincakan kaasup kecap pagawéan (verba) anu hartina ...
a. Kakeunaan c. teu dihaja
b. Dihaja d. dileyekan
15. Sanduk-sanduk
biasana aya dina biantara bagian ...
a. bubuka c. panutup
b. eusi d. bubuka jeung panutup
16. Hadirin
anu sami-sami rawuh, utamina Bapa Kapala Sakola miwah Ibu sareng Bapa Guru
sadaya anu ku sim kuring dipihormat, ....
Kalimah di luhur mangrupa ... dina
biantara.
a. bubuka c. panutup
b. eusi d. sanduk-sanduk
17. Rarangkén
barung ka-an anu kaasup kana kecap kaayaan, nyaéta ....
a. kaampihan c. kahadéan
b. kasieunan d. kadagoran
18. Sanduk-sanduk
téh sarua hartina jeung ...
a. ménta
hampura c. sasadu
b. ménta
widi d. panutupna
19. Salah
sahiji ciri penting dina artikel téh nyaéta ...
a. patali
jeung perasaan anu nulisna
b. kudu
dimuat dina koran
c. eusina
kudu nolak kana kanyataan
d. ayana
talaah ti anu nulisna
20. Sangkan
gampang kahartina ku anu maca, basa dina artikel téh kudu ....
a. merhatikeun
sopan-santun
b. ditulis
dina kalimah parondok
c. komunikatif
d. disusun
sacara ilmiah
21. Bédana
artikel jeung éditorial diantarana ....
a.
artikel maké basa ilmiah, ari
éditorial maké basa gaya wartawan
b.
artikel ditulisna kudu leuwih
panjang batan éditorial
c.
artikel ditulis ku luareun
rédaksi, ari éditorial ditulisna ku rédaksi
d.
artikel ngandung informasi, ari
éditorial mah henteu
22.
Kalimah di handap anu kaasup kana
kalimah teu langsung nyaeta ...
a.
“Sareng saha badé angkat ka
Jakarta téh?” Bibi naros
b.
“Uha, Uha, ka dieu!” ceuk indungna
ti pawon
c.
“Engké malem Ahad, Kang,” témbal
Jajat.
d.
Bu Ani nerangkeun yén maca téh
penting pisan keur nambahan pangaweruh
23.
Surat resmi nyaéta surat anu
dijieuna ku lembaga, instansi, atawa organisasi nu ditujukeun pikeun...
a. ka
pribadi
b. boh
ka papada lembaga deui boh ka pribadi
c. ka
babaturan
d. d.
ka masarakat
24.
Bagian surat nu nerangkeun
idéntitas organisasi nu nyieun éta surat disebut ....
a. kop/puhu
surat c. eusi surat
b. hal
surat d. Lampiran
a. Gunana
kolom hal dina surat resmi téh nyaéta ... nuduhkeun lampiran surat
b. nerangkeun
tujuan pangna éta surat dijieun
c. nuduhkeun
ka saha ditujukeunana
d. nerangkeun
idéntitas nu nyieun éta surat
25. Basa
nu digunakeun dina surat resmi nyaéta ...
a. ngagunakeun
basa baku
b. kudu
ringkes, tapi jelas maksudna
c. basa
nu digunakeunana teu baku
d. saluyu
jeung EYD
26.
Dupi Bapa téh ti mana
kawit?. Kecap Bapa dina éta kalimah ngalaman parobahan harti ....
a. ngalegaan/ngajembaran
b. ngaheureutan
c. ngaluhuran
d. ngahandapan
27.
Kecap di handap nu ngalaman parobahan
harti anu ngaluhuran nyaéta ....
a. Sarjana
b. Sadérék
c. Oknum
d. Wanita
28. Nu
biasa nanda tangan surat resmi téh nyaéta
a. pamaréntah c.
pupuhu jeung girang serat
b. diréktur d. bendahara
29. Surat
resmi dianggap sah lamun ....
a. geus
ditanda tangan c. geus maké logo
b. geus
maké setémpel d. maké amplop
30.
Ditilik tina eusina, biantara téh
diwincik jadi tilu bagian nyaéta ....
a. bubuka,
eusi, jeung panutup
b. téma,
judul, jeung konsép
c. judul,
eusi, jeung konsép
d. bubuka,
judul , jeung panutup
31.
Loba di antara para siswa di
urang anu sakolana bangkar gara-gara
maén PS. Kecap nu digaris miring téh sarua hartina jeung ....
a.
gagal, teu kaarah hasilna c. béak
b.
suksés d. teu bener
32.
Pasaratan nu kudu dicumponan
nalika urang nepikeun biantara téh nyaéta, iwal...
a. Eusina
kudu saluyu jeung matéri
b. Biantara
ditepikeun kalawan jelas, susunan matérina ngaluyur
c. Ngagunakeun
basa ragam loma
d. Sikep
dina biantara kudu tenang jeung wajar
33.
Bédana antara hutbah jeung
biantara nyaéta ...
a. Dina
cara nyaritakeunana
b. Ari
hutbah mah husus nepikeun naséhat anu sumberna tina ajaran agama, sedengkeun
biantara mah sipatna umum.
c. Dina
saha/jalma anu nepikeunana
d. Ari
biantara mah sipatna husus, hutbah mah sipatna umum
34.
Bagian hutbah anu biasana nerangkeun téma
hutbah, diwincik kalawan nyusun nyaéta ...
a. Bagian
eusi
b. Bagian
bubuka
c. Bagian
panutup
d. Bagian
pangjajap
35.
Abdi mah sanés badé mapatahan ngojay ka meri, nanging nyaah
ka nu jadi lanceuk. Kecap Mapatahan
ngojay ka meri téh mangrupa ...
a.
babasan b. ungkara
c.
majas d. paribasa
36.
Di handap anu mangrupa harti tina
paribasa “monyét ngagugulung kalapa” nyaéta ...
a. migawé
hiji pagawéan anu taya hasilna, ukur kacapé-capé wungkul
b. hasil
maksud ku cara anu hadé, teu matak ngabarubahkeun batur
c. jalma
anu ngagugulung hiji hal, tapi ukur nyaho luarna wungkul
d. jalma
pinter mah tara ngarasa ridu ku sabab loba kanyahona
37.
Samémeh carpon ditulis, pangarang
sok nangtukeun heula ....
a. rangkayna b.
pieusieunana
c.
palakuna d. jejer (téma)
38.
Kang Deni nanya ka Jajat, iraha
rék aya pintonan kasenian téh. Éta kalimah téh mangrupa ...
a. kalimah
langsung c. kalimah teu langsung
b. kalimah
salancar d. kalimah pananya
39.
Ngaréngsékeun pasualan téh kudu dipikiran
sing asak sangkan..., paribasa nu merenah pikeun ngalengkepan éta kalimah
nyaéta ....
a.
Caina hérang laukna beunang
b.
Cikaracak ninggang batu,
laun-laun jadi legok
c.
Ari diarah supana, kudu dijaga
catangna
d.
Cul dogdog tinggal igel
II. Essay
Jawab
atawa pigawé pananya atawa panitah di
handap!
1.
Jéntrékeun naon nu dimaksud
biantara!
2.
Pék tulis jeung jéntrékeun
babagian tina hutbah!
3.
Tulis unsur-unsur nu aya dina
carpon!
4.
Jéntrékeun kalawan tétéla bédana
antara hutbah jeung biantara!
5.
Jieun 3 (tilu) kalimah pangantét !
No comments:
Post a Comment