YAYASAN AL ISTHAKHARIYYAH
MADRASAH TSANAWIYAH
MTs AL ISTHAKHARIYYAH
Alamat
: Jl. Raya Ciamis-Banjar Km. 6 No. 195
Telp. (0265) 2751286 Pamalayan Cijeungjing Ciamis 46271
ULANGAN UMUM AKHIR SEMESTER GANJIL TAHUN PELAJARAN 2014-2015
Mata
Pelajaran : Bahasa Sunda
Kelas : VIII (Dalapan)
|
Hari/Tanggal : Sabtu, 13 Desember 2014
Waktu : 90 menit
|
Petunjuk :
1. Bacalah Basmallah sebelum mengerjakan dan
Alhamdulillah sesudah selesai mengerjakan soal.
2. Tulislah jawaban pada tempat yang
telah disediakan.
I.
Pilih
salah sahiji jawaban a, b, c, atawa d anu pangmerenahna!
Wacana
HORMAT KANA JASA PAHLAWAN
Bangsa anu
linuhung nyaéta bangsa anu hormat kana jasa para pahlawanna. Anu dimaksud
hormat di dieu téh bisa dihartikeun ngajénan, jeung gedé karep pikeun neruskeun
perjoanganana. Lian ti éta, aya hal séjén anu sarua pentingna, nyaéta teu
ngotoran jasa pahlawan ku cara nyieun lampah salah, komo lamun ngadatangkeun
karugian keur saréréa mah.
Lamun urang nyaritakeun
pahlawan, anu kasawang téh hébatna perjoangan di médan perang. Haseup mesiu,
borobotna bedil, blung-blengna sora kanon jeung mortir. Éta pangna anu remen
kacatur jadi pahlawan téh ti golongan lalaki, sabab anu gugur di médan perang
mah umumna lalaki.
Padahal, ari nu disebut pahlawan
téh henteu ngan sawates anu maju ka pangperangan waé, jeung lain ti golongan
lalaki wungkul. Pahlawan téh henteu ngan ukur maranéhna anu jasadna gugur di
danalaga, atawa ngorbankeun nyawa pikeun nebus kamerdékaan. Saenyana mah sing
saha waé nu ikhlas babakti pikeun kapentingan umat manusa jeung pangeusi dunya
lianna, éta bisa disebut pahlawan. Ari lebah widang perjoanganana mah mungkin
rupa-rupa; bisa dina widang pendidikan, kabudayaan, ékonomi, lingkungan,
kaséhatan, élmu pangaweruh jeung téknologi, katut widang-widang séjénna anu
méré mangpaat pikeun kahirupan.
1.
Wacana di luhur kaasup kana jenis
karangan ...
a.
Narasi c.
Arguméntasi
b.
Èksposisi d. Déskripsi
2.
Karangan arguméntasi ngajak mikir
.... kanu macana.
a.
jero c. ngungkab
b.
nataan d. kritis
3.
Ciri karangan arguméntasi
ngabogaan alesan anu dirojong ku ...
a.
masalah c.
pasualan
b.
fakta d. data
4.
kecap linuhung dina wacana di luhur sarua hartina jeung …
a.
luhur/terhormat c.
kamashur
b.
beunghar d. pinter
5.
Di handap ieu nu kaasup kana opat
jenis karangan, iwal ...
a.
Déskriptif c.
Artikel
b.
Arguméntasi d. Éksposisi
6.
“Éta pangna anu remen kacaturkeun jadi pahlawan téh ti
golongan lalaki wungkul...”. Kecap kacatur
sarua hartina jeung ...
a.
kagambarkeun c.
kasebutkeun
b.
kacaritakeun d. katuliskeun
7.
Conto tugas urang (pelajar) dina
ngahormat jasa pahlawan nu pangmerenahna nyaéta...
a.
Ziarah ka makam para pahlawan
b.
Miluan upacara bendera unggal poé
senen
c.
Diajar kalawan getol tur
soson-soson
d.
Miluan upacara 17 Agustusan
8.
Di handap ieu mangrupa kecap nu
teu ditambahan ku rarangkén tukang –ing, iwal ...
a.
anaking c.
bakating
b.
silaing d. ambuing
9.
“Iraha sumping ti Garut téh, Pa?”.
Kecap ti dina kalimah di gigir téh
mangrupa kecap pangantét nu nuduhkeun ...
a.
asal c.
tujuan
b.
tempat d. alat
10. Di
handap ieu kalimah nu ngandung kecap pangantét nu nuduhkeun tempat
nyaéta...
a.
Éta korsi téh dijieunna tina kai
nu pangalusna.
b.
Cik pangmesékeun buah ku péso nu
seket!
c.
Kolot téh kawas budak, dicalana
katempo pingping, teu boga ka éra!
d.
Simpen gelas téh dina méja!
11.
“Assalamu’alaikum.
Aya informasi pikeun ka sakumna warga,
nyaéta ngeunaan mahabuana virus flu burung kiwari. Urang, sakumna masarakat
kudu waspada, lantaran geus aya dua-tilu taunna, di urang nerekab kasakit flu
burung anu béda ti kasakit flu biasa. Geus pirang-pirang anu katerap éta
sasalad, tur loba anu teu bisa katulungan, tepi ka maotna..”
Kutipan wacana di
luhur kaasup kana wacana ...
a.
Informasi c. Wawaran
b.
Pengumuman d. Warta
12.
Bédana antara informasi jeung
wawaran nyaéta...
a.
Wawaran mah matérina loba,
sedengkeun informasi mah teu lengkep.
b.
Informasi mah matérina lengkep,
sedengkeun wawaran mah anu ditepikeunana teu loba sabab ukur dipilihan
poko-pokona wungkul.
c. Wawaran mah nu ditepikeunana singget jeung
ringkes, ari informasi mah nepikeun hal-hal nu penting kalawan ditétélakeun
sajéntréna.
d.
Informasi mah singget jeung
pondok, ari wawaran mah sarua jeung pengumuman.
13.
Léngkah-léngkah nyieun wacana
informasi téh mimiti nangtukeun heula ...
a.
poko-poko pasualanana c. rangkayna
b.
témana d. kateranganana
14.
Pangna disusun ku cara kitu téh
sangkan runtuyan matéri nu ditepikeun mangrupa informasi téh ...
a.
teu puguh salang surupna
b.
langsung kacangkem ku nu macana
c.
kaharti ku nu macana
d.
gampang katarima ku anu
ngadéngékeunana
15.
Sanggeus poko pasualanana
diwincik, kakara waé disusun wacana anu bakal ....
a.
dibacakeun
b.
langsung ditulis
c.
langsung ditepikeun ka masarakat
d.
dipedar
16.
Kecap nu kaasup kana rarangkén
barung pi-eun gunana pikeun ngawangun kecap barang nu hartina bahan nu patali jeung sipat atawa kaayaan,
iwal ...
a.
pibageureun c.
pihadéeun
b.
pibajueun d. pibeunghareun
17.
Daérah Garut mangrupa daérah anu
kakoncara ku ingon-ingon ...
a.
Kuda c. Sapi
b.
Munding d. Domba
18.
“Lamun kasenian Sunda teu ... ku
urang Sunda, ku saha deui atuh?”
Kecap nu merenah pikeun
ngalengkepan kalimah di luhur nyaéta ...
a.
dipikareueus c.
dipikasieun
b.
dipikahayang d. dipikagimir
19.
Saupama kasenian daérah teu
dimumulé jeung teu dirojong ku para tokoh sarta masarakatna lila-lila kasenian
daérah bakal ...
a.
maju c.
leungit
b.
euyeub d. sumebar
20. Di
handap ieu ngaran kasenian daérah anu ngutamakeun
kana unsur sora, iwal ...
a.
sawer c.
beluk
b.
cianjuran d. jaipongan
21.
Karangan arguméntasi téh karangan
anu tujuanana pikeun ngedalkeun hiji ...
a.
pasualan c. pamanggih
b.
fakta d. informasi
22.
Kawih téh geus jadi bagian tina
kabeungharan seni ...
a.
musik c.
sora
b.
sunda d. tari
23.
Bédana antara kawih jeung tembang
téh nyaéta ...
a.
Ari kawih mah teu maké wiletan
(garis birama), sedengkeun tembang mah maké wiletan.
b.
Kawih mah teu aya ketukan nada,
sedengkeun tembang mah aya.
c.
Tembang mah saban jajarna maké
garis birama, ari kawih mah maké.
d.
Dina kawih mah aya nu disebut
wiletan jeung aya ketukan nada, sedengkeun tembang mah teu aya, sabab saban
jajarna teu maké garis birama.
24.
Nu teu kaasup kana jenis papasingan sisindiran nyaeta…
a. wawacan
b. wawangsalan
c. paparikan
d.
rarakitan
25.
Nu jadi patokan kawih téh nyaéta
dumasar kana da-mi-na-ti-la-da, istilahna lamun dina seni karawitan Sunda mah
disebutna ...
a.
Tangga nada c. Sanggian
b.
Rumpaka d. Serat kanayagan
26. Tembang
Cianjuran téh mangrupa pituin kasenian ti daérah ...
a.
Cianjur c.
Bandung
b.
Ciamis d. Garut
27. Urang
kudu ... kasenian warisan karuhun. Kecap nu merenah pikeun ngalengkepan éta
kalimah nyaéta...
a.
ngarawat c. ngamumulé
b.
ngalestarikeun d.
ngaberesihan
28. Cianjuran
téh tembang pituin ti Cianjur. Kecap Pituin
hartina ...
a.
asal c.
kautamaan
b.
asli d. turunan
29.
Sisindiran nyaéta salah sahiji
karya sastra Sunda anu disusun dina wangun ...
a.
prosa c.
karangan
b.
carita d. puisi
30.
Saruana sora basa nu panungtung
disebutna ...
a.
wirahma c. rumpaka
b.
purwakanti d.
serat kanayagan
31.
Guguritan!
Bandung ayeuna geus heurin ku
tangtung,
nu datang ti mana mendi,
loba nu ngadon usaha,
atawa nu ngadon cicing,
balatak ku nu daragang,
matak heurin anu ulin.
Guguritan di luhur mangrupa
guguritan anu disusun dina pupuh...
a.
kinanti
b.
asmarandana
c.
dangdanggula
d.
balakbak
32.
8u-8i-8a-8i-8a-8i mangrupa patokan
pupuh ....
a.
asmarandana c. sinom
b.
kinanti d. mijil
33.
Cara maca guguritan mah nyaaéta ku
cara ....
a.
Didéklamasikeun c.
ditembangkeun
b.
Ditarikeun d. diharéwoskeun
34.
Patokan pupuh Asmarandana nyaéta
....
a. 8u-8i-8a-8i-8a-8i
b.8a-8i-8a-8i-7i-8u-7a-8i-12a
c.
8i-8a-8é-8a-7a-8u-8a
d.10i-6o-10-é-10i-6i-6u
35. Cutatan Warta (Berita)!
Dina
taun anggaran 2014, pamaréntah daérah provinsi Jawa Barat, geus nyadiakeun
waragad pikeun meuli buku-buku pangrojong pangajaran basa Sunda anu gedéna 3,5
milyar rupiah. Kitu anu ditandeskeun ku gubernur Jawa Barat dina wawancarana
jeung Majalah Sunda, kemis 10 November 2013.
Dumasar kana cutatan warta di
luhur, anu jadi eusi warta di luhur téh nyaéta...
a. Ngeunaan
bantuan buku pangrojong pangajaran
b. Ngeunaan
wawancara gubernur Jawa Barat jeung majalah Sunda
c.
Ngeunaan Pamaréntah daérah
provimsi Jawa Barat
d. Ngeunaan
anggaran anu gedéna 3,5 milyar rupiah.
36. Sisindiran diwangun ku opat …
a.
padalisan c.
paragrap
b.
rumpaka d. kecap
37.
Guguritan téh nyaéta ....
a.
Karangan pondok anu disusun dina
wangun prosa
b.
Karangan pondok anu disusun dina
wangun tulisan
c.
Karangan pondok anu disusun dina
wangun drama
d.
Karangan pondok anu disusunna dina
wangun/maké patokan pupuh
38. Sora vokal dina unggal tungtung padalisan
disebutna....
a.
guru lagu
b.
guru wilangan
c.
purwakanti
d.
rumpaka
39. Jumlah
pupuh sakabéhna aya ....
a.
16 c.
17
b.
15 d.
18
40.
Jumlah engang (suku kata) dina
unggal padalisan disebut ....
a.
guru lagu c.
pada
b.
purwakanti d. guru wilangan
II.
Essay
Jawab atawa pigawé pananya atawa
paréntah di handap!
1.
Jelaskeun nu dimaksud karangan
arguméntasi téh!
2.
Tulis opat jenis karangan!
Jelaskeun!
3.
Tuliskeun jenis papasingan sisindiran!
4.
Jelaskeun nu dimaksud guguritan!
5.
Jieun 2 (dua) sisindiran rarakitan
jeung paparikan!
No comments:
Post a Comment